Nieuws motorvliegen

We hebben drie Cessna-172's en één PS28-Cruiser.

Leden kunnen direct reserveren via:

 

U huurt al een PS28 Cruiser v.a. €84,60-p.u.
en een Cessna 172 D v.a. €127,20-p.u.
Lees onze voorwaarden.  

 

Er is voor leden ook een facebookgroep:


 

Verder nieuws:

Ondanks het slechte weer afgelopen zaterdag 30 september 2017, zijn er toch nog 5 vliegtuigen op bezoek geweest. De pannenkoeken smaakten heerlijk en velen hebben een bezoek gebracht aan het museum van Goof Bakker. Ook het bezichtigen van onze clubtoestellen werd door alle bezoekers gedaan.

We hebben het draaiboek voor een volgende keer klaarliggen!

In mei 2016 kwam de gewijzigde versie van AIC-A 02/2016 uit. Daarin is aangekondigd dat een aantal radiostations vanwege de nieuwe 8,33kHz-kanaalscheiding een nieuwe frequentie krijgen. Daarin wordt aangekondigd dat Dutch Mill op 14 september 2017 gaat veranderen van 132,350 naar 132,355 Mhz.

Het is nu duidelijk geworden dat deze frequentiewijziging niet is uitgevoerd. Men is bezig om de civiele en militaire ATC van Dutch Mill in Nieuw Milligen te verhuizen naar Schiphol-Oost en daarbij de radiosystemen van Dutch Mill te integreren met die van de ATC van Schiphol Oost. Daarbij is een technisch probleem duidelijk geworden dat de conversie naar 132.355 voorlopig in de weg staat.

Deze conversie is daarmee uitgesteld tot ten minste 2018. We verwachten er binnenkort een publicatie of NOTAM over.

Tot nader order blijft Dutch Mill dus op 132.350 Mhz.

 

Op zaterdag 22 juli 2017 hebben we een dag voor nieuwe leden georganiseerd. Om tien uur kwamen José Miguel, Marcel, Meindert, Peter, Olivier, Jan Paul, Frank en Huib samen met leden van het MVA-bestuur naar de clubsalon voor koffie met gebak. We hebben ons aan elkaar voorgesteld en er is informatie uitgewisseld over de club.

Het weer was prachtig dus om 11 uur was het tijd om met alle clubtoestellen naar Hilversum te gaan. De opdracht was om in de tussentijd eens na te denken wat de nieuwe leden van de club verwachten.

 

Om half twee was iedereen weer terug en onder het genot van een broodje en een drankje werden de ervaringen uitgewisseld. Het initiatief van het MVA-bestuur werd gewaardeerd. Iedereen vond het een geslaagde activiteit. De drempel om hier naar toe te komen is minder hoog dan bij een clubvlucht van een hele dag omdat veel nieuwe leden toch de verwachting hadden dat ze hun vliegvaardigheden kritisch bekeken zouden worden door oude rotten in de club. Het is erg gezellig geweest en vliegen met clubleden is toch een verrijking van de ervaring.

Meer foto's vind je hier.

Frank Kempen heeft ook nog een mooi filmpje gemaakt: https://youtu.be/L3N3lLwtCrA

Zaterdag 2 september 2017 was er een (uitgestelde) Grote Hoogvliegersdag op Teuge. Eindelijk een dag waarop het weer prima was en bleef. Maar liefst 41 hoogvliegende piloten konden worden bijgeschreven. Zij vlogen vanaf Teuge via Vaassen, Kootwijk en Zutphen, terug naar Teuge. De Hoogvliegers trucks maakten hun ronde, er werd geschminkt, luchtkussengesprongen, in de vliegsimulator gevlogen, ballonfiguren gemaakt. Verder liepen er leden van het Dutch Garrison, de Nederlandse tak van de 501st Legion, in hun indrukwekkende outfit. Natuurlijk ging ook de Hoogvliegers-sleep even de lucht in en maakte de KMR zijn opwachting.

Friet werd aangeleverd door restaurant Take Off, en er was een poffertjeskraam. Met 9 vliegtuigen en een prachtige wolkenlucht kon deze relaxte dag niet meer stuk. Na afloop was er een uitgebreid bufffet, waar tevreden werd nagepraat. Maar het belangrijkste: blije kinderen en hun begeleiders!

Alle vrijwilligers en sponsoren, enorm bedankt.

 

Marga, Coos, Henk

 

Link naar de foto's: https://www.stichtinghoogvliegers.nl/fotos-en-tv/230/hoogvliegersdag-teuge

Luchthaven Teuge is samen met het paracentrum Teuge een petitie gestart tegen de nieuwe vliegroute van Lelystad Airport over vliegveld Teuge. Die route betekent het einde van het paracentrum, en bedreigt daarmee luchthaven Teuge in haar voortbestaan. De petitie is inmiddels al ruim tweeduizend keer ondertekend.

Er is geen rekening gehouden met de gevolgen die de route heeft voor de Gelderse luchthaven en belanghebbenden zijn bovendien niet betrokken bij het besluit. De petitie vraagt de leden van de Tweede Kamer om opdracht te geven aan de staatssecretaris van het ministerie van Infrastructuur en Milieu om een routeontwerp vast te stellen waarin alle huidige activiteiten op luchthaven Teuge mogelijk blijven inclusief het parachutespringen.

Teken dus!!