Reisverslagen

Op 14 mei s,morgens nog voor het ontbijt de aanvullende informatie voor het vluchtplan verzamelt. Wat is een piloot tegenwoordig zonder internet! Hoe deden ze dat vroeger?
Afijn, van het weerbericht werd ik niet bijzonder vrolijk, maar het leek nog wel acceptabel om vandaag met de vliegclub de tocht naar Texel, en vervolgens naar het vliegveld Juist (Duitsland) te ondernemen.

Zaterdagochtend 2 april 2011: op een zonovergoten en opwarmend Teuge liep de clubsalon vol met clubgenoten die gehoor gaven aan de oproep van André van den Worm om die dag kennis te komen maken met een heel andere tak van de luchtsport: het gyrocoptervliegen. André had daarvoor Remco van Ravenzwaaij uitgenodigd met zijn Calidus van Autogyro School NL, die daarvoor was komen overvliegen uit Lelystad.

VLIEGEN IN DE PROVENCE

In juni waren mijn vrouw Sylvia en ik op vakantie in de Provence. We logeerden in Saint-Rémy-de-Provence (klopt, waar Vincent van Gogh tijdens zijn verblijf veel van de omgeving heeft geschilderd), aan de noordflank van de Alpilles, 20 km ten zuiden van Avignon. Op zoek naar een vliegveld in de buurt vond ik het groene veld Salon Eyguières (LFNE) bij Salon-de-Provence.

Beste clubleden,

Ervaringen van een veel te korte vacantie in Florida en een vliegtrip, die ik daar noodgedwongen met een safetypilot heb moeten maken, omdat het papierwerk niet helemaal in orde was. Met name was de verificatie van het Medical Certificaat door het KIWA niet naar de FAA gestuurd.

Op zondag 1 augustus stond de voorlaatste clubvlucht van dit seizoen op de kalender: het driehoekje Midden-Zeeland en Grimbergen. Midden-Zeeland was al bij vrijwel iedereen bekend, maar Grimbergen (ooit de bestemming van een eerdere clubvlucht) voor velen nieuw. De route langs (en bijna in) de diverse CTRs maakte het een clubvlucht waarbij nauwgezet navigeren en vliegen een vereiste was.