Reisverslagen

 

door Frans van Rossum        

Voor een video weergave van de vluchten en landingen in Oostenrijk, klik hier

Sinds de laatste Alpenvlucht van Mark Kipping en mij (Frans van Rossum) in 2007 bleef die regio ons trekken. Weliswaar waren we sindsdien nog wel eens naar het uiterste zuiden van Duitsland gevlogen, maar

door Ronald Hijmans

Na het bezoek  in mei 2010 aan de Airbus fabriek in Hamburg  Finkenwerder, ontstond  bij mij het idee om Seattle voor een tweede keer te bezoeken en daar een vliegtuig te huren en zelf te landen op Paine Airfield, het vliegveld van Boeing in Everett.

Zaterdagochtend 2 april 2011: op een zonovergoten en opwarmend Teuge liep de clubsalon vol met clubgenoten die gehoor gaven aan de oproep van André van den Worm om die dag kennis te komen maken met een heel andere tak van de luchtsport: het gyrocoptervliegen. André had daarvoor Remco van Ravenzwaaij uitgenodigd met zijn Calidus van Autogyro School NL, die daarvoor was komen overvliegen uit Lelystad.

Op 14 mei s,morgens nog voor het ontbijt de aanvullende informatie voor het vluchtplan verzamelt. Wat is een piloot tegenwoordig zonder internet! Hoe deden ze dat vroeger?
Afijn, van het weerbericht werd ik niet bijzonder vrolijk, maar het leek nog wel acceptabel om vandaag met de vliegclub de tocht naar Texel, en vervolgens naar het vliegveld Juist (Duitsland) te ondernemen.

Beste clubleden,

Ervaringen van een veel te korte vacantie in Florida en een vliegtrip, die ik daar noodgedwongen met een safetypilot heb moeten maken, omdat het papierwerk niet helemaal in orde was. Met name was de verificatie van het Medical Certificaat door het KIWA niet naar de FAA gestuurd.