Reisverslagen

Na de aankondiging dat vliegveld Twente voor de kleine luchtvaart geopend zou worden, is direct contact opgenomen met de Havendienst van EHTW om de mogelijkheden voor een clubvlucht voor onze motorvliegafdeling te bespreken. Deze werd uiteindelijk gepland op 1 april, twee dagen na de officiële opening, waarbij we voor de bij ons gebruikelijke drie legs nog een lunchstop hebben ingelast op Dinslaken Schwarze Heide. Prima restaurant daar overigens!

We vertrokken op de bewuste zaterdag met 9 kisten en 24 deelnemers vanaf Teuge en na het overvliegen en melden van de vier visual reporting points landden we een klein half uur na take-off één voor één op het 2400 meter lange Twentse asfalt. De vriendelijke marshaller zette ons vervolgens netjes naast elkaar op het platform.

Dit was meteen onze eerste vlucht met de net eerder die week aangeschafte kist: de D-EBGP. Deze IFR uitgeruste Cessna 172S is o.a. voorzien van twee Garmin G1000 schermen, FLARM en autopilot met altitude preselect. Geen wonder dus dat beide piloten glunderend op Twente uit deze prachtkist stapten. Dit vliegtuig is een mooie aanvulling op onze vloot, zowel voor het maken van korte vluchten als voor comfortabele langere vliegtochten, waarbij de dieselmotor ook nog eens zorgt voor een leuk uurtarief!

De ontvangst op Twente was hartelijk en we voelden ons zeer welkom. Er stond koffie, thee en cake voor ons klaar op de picknicktafels en we kregen allen nog een aandenken in de vorm van een sleutelhanger en een pen.

Medewerkers van Twente Airport, reuze bedankt! Jullie zien jullie Teugse buren zeker terug.

 

Tekst: Mark Kipping

Beeld: Frans van Rossum

 

9 oktober 2016 vloog VCT met zes kisten waarin 17 personen ('goed geteld, Amsterdam Information') een fraaie driehoeksvlucht EHTE - EHMZ - EHTX - EHTE

Klik op LEES MEER voor een fotoverslag...

Verslag clubvlucht “Gecontroleerde Velden”

 

door Rob Strik

 

Zondagmorgen 5 juni was het zo ver.

 

Deze clubvlucht was een driehoeksvlucht via de twee gecontroleerde velden Mönchengladbach (EDLN) en Paderborn (EDLP).

 

Mark Kipping had het voor elkaar gekregen om nog wat vliegtuigen in te huren gezien de overweldigende belangstelling voor deze vlucht. Er zouden in totaal 9 vliegtuigen ingezet worden voor de 25 deelnemers.

 

Verslag van de clubvlucht

door Edwin Brakenhoff

“Hoi Edwin, ik kan je voorstellen als passagier voor de clubvlucht op 10 september, lijkt je dat wat? Spa en Siegerland”

Dat was de korte WatchApp die mijn collega Ingo me stuurde. Had ik interesse? Jazeker; niet alleen omdat ik geïnteresseerd ben in alles wat met de luchtvaart te maken heeft; ik vlieg zelf namelijk ook. Op Seppe (dat Breda International Airport wil maar niet wennen) vlieg ik op een Super Dimona bij de motorzweefvliegclub MGC225.

9 april, de dag van de eerste clubvlucht 2016, begint wat nevelig. Maar al tijdens de koffie en de briefing verbetert het zicht en kan eenieder zich gereedmaken voor vertrek. We zijn wel gewend aan wat opstartprobleempjes. Zo ook deze keer: een lekkende drain en een onwillige motor zorgen voor enige vertraging maar uiteindelijk gaan 6 kisten met 16 vliegers en 2 passagiers op weg naar Texel.